31-12-2007

Sigaret

Vandaag begin ik aan Goed Voornemen n° 1: ik stop opnieuw met roken.

Vier jaar geleden ben ik een eerste maal gestopt met roken na zo'n 15 jaar verslaafd te zijn geweest. De sigaret had er altijd bij gehoord, maar het was toen verbazend eenvoudig dit op te geven.

Het rampjaar 2007 heeft me echter doen teruggrijpen naar dit staafje houvast. Slaapgebrek, emo-toestanden, stress... dankzij die portie nicotine leek het allemaal wat beter te verwerken, bleef ik op de been. Ik hield mezelf steeds voor dat het tijdelijk was, dat ik opnieuw zou stoppen als het allemaal wat beter zou gaan.

Natuurlijk gaat het nooit echt beter, het leven is nooit constant een droom. Dus kan ik er maar beter nu mee stoppen, voor ik als vijftiger hoestend en rochelend door kankerlongen de pijp uitga (heb je'm ;-) ? ).

Nog één sigaret rest me. Die ga ik straks rustig oproken, zonder ceremonie of speciale toestanden. Nog één, en dan nimmer wieder.

Man I feel kinda' distant
Layin' here with my eyes half closed
I'm gonna take a long drag off a cigarette
And let it out real slow

Joe Cocker, Long Drag off a Cigarette

2 reacties :

Beste J.,


de beste wensen voor 2008! En wat goed dat je gestopt bent met roken.

Bij het stoppen kun je best wel wat hulp gebruiken. Helemaal tijdens de ‘moeilijke’ momenten. Gebruik daarom ook een hulpmiddel. Daarmee wordt de kans dat je slaagt een stuk groter.

Op www.stoppenkunjeleren.nl kun je heel eenvoudig, door een paar vragen te beantwoorden, een hulpmiddel kiezen dat het best bij je past.


De Hulpmiddelenwijzer wordt je gratis aangeboden door STIVORO voor een rookvrije toekomst. Veel succes!

Groet, Janine de Vries, STIVORO

Tja, dat kan best wel kloppen.
Ik wil hier echter onder lijden, opdat ik volgende keer wel eerst eens goed zal nadenken alvorens opnieuw te roken.