29-01-2008

JJ

Er zijn artiesten die je stomweg leert kennen en opeens bezeten van geraakt. Ik toch.
Bruce Springsteen. REM. The Cure.

Toen ik 18 werd was het de beurt aan Joe Jackson. In ongeveer twee weken tijd heb ik toen alles wat hij ooit had uitgebracht bij elkaar gekocht (en de CD bestond toen al, kids!). JJ is een veelzijdige artiest die zich liet begeleiden door zeer goede muzikanten. En al is zijn stem niet de beste, hij slaagde er geweldig in de stad in al zijn liedjes te laten doorklinken.

Joe Jackson beluister je dan ook best in een duistere, rokerige (JJ is erg pro-roken) kroeg met een piano op een klein podium, whisky en zoute nootjes.
Maar ik ben al heel tevreden met de AB, over een dikke maand.

Volgende clip is een van zijn betere.
Opgepast! De kleding in dit filmpje is niet geschikt voor gevoelige kijkers, maar in de jaren '80 liep nu eenmaal iedereen zo rond.

1 reacties :

ik ben ook verzot op Joe, hij is nen hele straffe gast. Nog niet zo lang geleden (een jaar of vijf) zag ik hem live op de Lokerse Feesten. Zalig gewoon. Op een bepaald moment stond hij alleen op het podium te zingen, zichzelf begeleidend op piano. Het werd even heel stil op het plein en zijn muziek kreeg zo goed als iedereen mee.

Peter -Hoegaarden- TF.