Gisterenavond was ik toch lichtjes uitgeput door de drukke week. De verantwoorde volwassen persoon die ik ben besloot dan ook tijdig in de bedstede te kruipen om half tien. Niet lang daarna sliep ik.

Redelijk opgewekt werd ik dan ook wakker. 'Fijn, nu zal ik toch wel uitgeslapen zijn, na zo'n lange nacht.'

Tot ik op de wekker keek.
02:11

WTF!

Gewoon wakker in het midden van de nacht!
En ik ken mezelf: eenmaal wakker is de kans klein dat ik opnieuw terug in slaap val. Ja, zo rond een uur of acht zou dat wel lukken, maar dat is niet echt een optie.

Dus zal je mij vandaag weer om 7:00u aan mijn bureau in Brussel kunnen zien zitten (atenminste, als je de moeite zou doen speciaal langs te komen om dit eens te kunnen zien én je langs de security zou geraken). Wat ook zijn voordelen heeft.

En deze namiddag, na mijn jaarlijkse evaluatie, begin ik dan vroeg genoeg aan het weekend. Met een dutje.