14-02-2008

Happy V.

Een van de voornaamste redenen waarom ik niet geloof dat er een god bestaat is het fundamentele psychologische feit dat mensen ontevreden zijn omwille van wat ze niet hebben. Zo kan je best tevreden zijn met een loonsverhoging, al zal je dat eigenlijk normaal vinden en vanzelfsprekend, maar totally pissed zijn omdat een collega méér kreeg. Zoals een loonsverhoging én een bedankingsprul of zo. Iets stoms alleszins. Maar je bent zo ongelukkig dat jij het niet hebt.

Ik heb Valentijn bijna altijd stom gevonden. Meer zelfs: als Valentijn stom vinden cool is, ben ik Mr. Freeze. Valentijn hoort bij die andere dagen als Nieuwjaar: dagen waarop je verplicht gelukkig moet zijn en consumeren en dingen kopen en heel de dag glimlachend rondlopen. Niet dus.

Maar dit jaar knaagt het.
Want wat al die tijd een keuze was, is nu een feit. Ik zou het begrip wat kunnen rekken en alle mensen die ik graag zie een berichtje sturen, maar ik zou steeds beseffen dat het dat niet is.

Happy V. Morgen blij weer op. Het is trouwens toch maar een prul.