Neen, echt.
OK, ik kan ook wel eens vloeken over te volle wagons of treinen die zo vaak vertraging hebben, al is het maar enkele minuten. Alles heeft de laatste tijd vertraging, je moet maar eens wat vergaderingen doen op een dag.

Maar over het algemeen ben ik best tevreden over de NMBS: elke werkdag wordt ik netjes op minder dan een half uur op 300 meter van het werk afgezet, na een aangename rit tijdens dewelke ik wat kan lezen, muziek luisteren,... rustig wakker worden qua.
En het kost me niets, mijn werkgever betaald alles netjes terug. Meer zelfs: betaald alles. Ik ben gewoon met een formulier naar het station moeten stappen, waarvoor ze me in ruil een abonnement met m'n foto op gaven. Niks geld.

Vorige week was ik dan ook verrast een mailtje van de spoorwegen te ontvangen. Een mail! Spoorwegen! In één zin.
Ze waren zo vriendelijk te melden dat mijn abonnement op zijn einde liep. En dat ik het gewoon online even kon verlengen.

Even op adem komen.

Al jaren zoek ik de treinuren op via het internet, wat meestal zeer goed verloopt. En bij gelegenheid heb ik wel eens een A4 papier als ticket gebruikt.

Maar nu kan je dus gewoon online je abonnement verlengen. Waarna ze dat gewoon naar je thuisadres opsturen!

Mijn cynisme laat me totaal in de steek.
Dit is klantvriendelijkheid van topniveau! Waar je jaren geleden nog elk jaar de rij voor moest gaan doen, volstaat nu een klik om enkele dagen een nieuw strookje thuis te krijgen.

Respect, NMBS, respect. Als het goed is, mag het ook eens gezegd worden.