29-02-2008

Net nat

Ik ben net nog snel even gaan lopen in de donkere regen.



Wanneer ik het neerschrijf, besef ik dat ik dit tien jaar geleden compleet idioot gevonden zou hebben. Gaan sporten op een vrijdagavond, in het donker, in de regen.
Maar nu weet ik dat dat best wel meevalt. Het ergste zijn de vijf minuten voor en na de start. Je moet je omkleden en alle excuses om toch maar niet te gaan lopen weerleggen. En de eerste vijf minuten van het lopen voel je je redelijk belachelijk en langzaamaan koud en nat worden.
Maar dat gaat over. Je lichaam warmt langzaam op, je komt op tempo en na een tijdje loop je als vanzelf, in de roes op een soundtrack van je favoriete muziek.
Thuiskomen voelt als een overwinning.


Volgende keer wel niet vergeten mijn fluo vest aan te trekken. Omver gereden worden is niet echt goed voor de conditie.