05-01-2008

Nikon D40

Goed Voornemen nummer zoveel (ik ben de tel al kwijt) was eindelijke eens wat serieus gaan fotograferen.
Ik heb het altijd graag gedaan en fotograferen ook. Eerst met van die kartonnen wegwerpcamera's, daarna... met hun metalen tegenhangers. Ze waren niet bedoeld om weg te werpen, maar echt goed waren ze niet, besef ik nu.

Het is pas als je een echte SLR ondervindt dat je beseft wat je al die jaren gemist hebt. Het duidelijke beeld. Die directe respons. De controle over het beeld. Het feit dat je geen excuus meer hebt als je slechte foto's maakt (laatste opmerking is enkel bedoeld voor de volledigheid, nvdr).

Ik ben dus enorm blij met m'n Nikon D40. Een instapmodel, zoals geschreven wordt. Want het is nooit een goed idee om onmiddelijk de beste kwaliteit te kopen, dat moet je verdienen van jezelf.

En ik ben o zo blij met het toestel! Ik ben al zeer verknocht aan de 'klik' die hij maakt wanneer je foto's maakt. Al ben ik zeker ook blij dat ik er de optie van de tweede lens 55-200 heb bijgenomen. Ik heb het nogal op inzoomen. Volgende post: Het Project.