Daarstraks was de PC vastgelopen, zodat ik hem opnieuw moest opstarten.
Dat deed hij gedurende zo'n twee seconde, waarna hij met een sound effect ("pfioeeeem") uitviel. Het leek op zo'n stad waarvan de verlichting uitvalt. Splash, en niets meer.
Ik trachtte hem opnieuw op te zetten, zonder reactie. Dus trok ik de stroom maar uit (als psycholoog geloof ik sterk in straffen en belonen. Een computer z'n stroom afnemen lijkt me een erge straf. Niet zo erg als Vista installeren, maar toch erg).

Wat nu? Een PC die echt niets meer doet, daar kan wel meer mee mis zijn. Hoe snel zou ik een nieuwe kunnen hebben? Zou ik de andere bewoners kunnen overtuigen voor een Apple te kiezen? Hoe erg zou m'n internetverslaving zijn en zouden er afkickverschijnselen zijn? Zou de harde schijf in orde zijn? Had ik maar dit jaar nog een back-up gemaakt.

Ik stak de stroom terug in een deed een nieuwe poging. Hij startte zonder problemen op.