10-03-2008

François

Vandaag heb ik in het Frans een grap verteld waar ook nog mee gelachen werd.
Mirakel!

Ik heb immers geen talent voor talen: problemen met het aanleren van regels en een zeef van een geheugen. Leer dan maar eens grammatica en vocabulaire. Dit heeft me gedurende mijn schoolcarrière een lijst van herexamens, vakantiewerkjes en punten zoals 0,5/20 voor opstel Frans opgeleverd.
Het was dan ook redelijk verrassend dat ik, iets meer dan tien jaar geleden, voor deze tweetalige firma in Brussel mocht gaan werken.
Tijdens mijn eerste maand heb ik wel een reputatie opgebouwd: ik ben ooit doodziek naar huis gegaan, waarbij ik op de bureau het briefje had gelegd met "Je ne sens pas bon." er op geschreven ...

En nu communiceer ik dus zonder verpinken in de tweede landstaal, door heel veel te oefenen. Met veel fouten, maar ook met veel plezier.