Ik geloof niet in toeval (ik geloof eigenlijk in bitter weinig, maar dat zijn zoveel andere verhalen). Dit betekent helemaal niet dat ik geloof in voorbeschiktheid, verre van! Het is het concept waar ik verstandelijk niet bij kan.

Een voorbeeld: gisteren.
Ik werd alweer eens heel vroeg wakker. Dus las ik wat door mijn feeds. Dus kwam ik als eerste op de post van Peter. Dus kreeg ik een uitnodiging voor de Via Via drink. En daar kwam ik Anne tegen, die ik vroeger vaak op het werk had ontmoet, maar nog nooit daarbuiten.
Is dat nu geen toeval? Neen.

Ik ben al vaker vroeg wakker geworden, zonder daar ooit positieve gevolgen van te ondervinden.
Ik ben al zo vaak naar drinks ed geweest, soms kom je daar bekenden tegen, soms ook niet.

De dingen lopen zoals ze lopen. NĂ .

1 reacties :

Toeval bestaat inderdaad niet, en voorbeschikt zijn de dingen al helemaal niet.
De wereld is gewoon heel klein maar net te groot om te stofzuigen. ;)